Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2012 17:50 - Да имаш или да бъдеш
Автор: marrti Категория: Лични дневници   
Прочетен: 661 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 16.01.2012 20:23



Колко много мечти започват от детството – от мечтите за Дядо Коледа и перфектния коледен подарък, мечтите за дългокосия третокласник от „в” клас, мечтите за куклената къща и за приказният принц на бял кон, по-късно превърнал се в представата за съвършения партньор в живота. Някои мечти се запазват и до тийнейджърските години – мечтата да бъда най-великия палеонтолог, например. Мечтата, която надделя над мнението на семейството, че прагматизмът диктува да стана адвокат, лекар или инженер. Понякога, с годините, детските мечти се модифицират и в крайна сметка резултатът е нещо коренно различно от първоначалния замисъл. Палеонтологът от детството стана палеонтолог-изследовател, любимата музика се ограничи до класики като Бах и Бетовен.

Хубави бяха дните на удовлетворение и щастие, когато силата на духа надделяваше над битието, когато се гордеех с това, че сляпо преследвам мечтите и целите си. Но тези дни бяха кратки, защото скромните финанси, с които разполагах бързо се изчерпиха.

Беше Януари, средата на месеца, денят бе мразовит и мрачен, институтът по палеонтология бе отказал да оцени плода на близо месечния ми труд, но огорчението и обидата не значеха нищо, защото за мен мечтите бяха неприкосновени – защо да живея, ако ще трябва да се подчинявам на комерсиалния свят, който ми се подиграва зад гърба.

Не усетих, че прекрачвам прага, студът в стаята бе същия като на улицата. Отворих стария хладилник и защо ли не се изненадах – бучка сирене и парче сланина, дадено ми от един старец в селото, където извършвах палеонтологичните си разкопки. Огледах се около себе си и видях мизерията, в която живеех, нищетата, в която бавно, но стабилно затъвах. Аз не живеех – това не можеше да се нарече живот. Изведнъж прозрях истината – каква полза от това да защитавам интересите си, личността си и да бъда, ако никой не ме оценява.

По дяволите мечтите, искам да съм адвокат, да карам скъпа кола, да имам хубав дом и да ходя на концерти на Азис.




Тагове:   мечти,   да имаш,   имаш,   да бъдеш,   бъдеш,


Гласувай:
3



1. mvls - Едно веме ни учеха, че битието влияе ...
16.11.2012 19:28
Едно веме ни учеха, че битието влияе на съзнанието по-силно отколкото съзнанието на битието. Може и да е вярно. Прекрасен постинг!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrti
Категория: Музика
Прочетен: 24161
Постинги: 5
Коментари: 6
Гласове: 12
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031